200 MILIOANE LEI, PENTRU DRUMUL SPRE O ZONA TURISTICA DEOSEBITA

Drumul judeţean 203K (cu o lungime totală de 127,5 km) străbate Judeţul Buzău de la limita cu judeţul Brăila (localitatea Robeasca) – la sud până la DN 10 (localitatea Nehoiaşu), drum naţional care face legatura cu judetul Braşov –  la nord.

Modernizarea acestui drum crează noi oportunităţi de dezvoltare pentru comunele Vintilă Vodă, Mânzălești, Lopătari, atât de ordin economic cât şi social. Astfel, având în vedere că acest drum este singura cale de acces a comunelor menţionate cu restul județului, al regiunii şi al ţării, se crează condiţii pentru: atragerea unui număr mai mare de investiţii în zonă, atragerea de venituri la bugetele locale, reducerea ratei şomajului ca urmare a creării de noi locuri de muncă, creşterea nivelului de trai al populaţiei.

Îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie rutieră pentru populaţia din zonă şi de tranzit va conduce la creşterea economică şi prin dezvoltarea turismului în zonă, printr-un acces facil la obiectivele turistice din zonele străbătute de acest drum: Focul viu de la Terca-Lopătari, Muntele de sare de la Lopătari, Piatra Albă ”Grunjul” de la Mânzălești, Platoul Meledic, Lacul Mocearu, mănăstiri şi peşteri. Aceste elemente de atracţie turistică cu caracter de raritate reprezintă un punct forte pentru dezvoltarea zonei şi a judeţului, implicit a regiunii.

Tronsonul de drum Vintilă Vodă – Plaiul Nucului asigură accesul și spre ariile naturale protejate, situri de importanță comunitară Natura 2000, ROSCI0190 Penteleu, ROSCI0229 Siriu, ROSCI009 Bisoca.

asigura astfel premisele implementării în bune condiţii a proiectelor prevăzute în strategiile locale de dezvoltare ale celor 3 comune şi se va crea un efect sinergic asupra rezultatelor acestora.

Prin modernizarea tronsonului de drum judeţean propus prin proiect se va  realiza:

– creşterea mobilităţii persoanelor si a mărfurilor;

– implementarea cu succes a priorităţilor de dezvoltare ale zonei;

–  dezvoltarea locală şi regională prin combatererea izolării zonei

Prin modernizarea DJ 203K se vor ameliora condițiile de mediu prin reducerea noxelor eliminate în atmosferă, precum și prin diminuarea zgomotelor și vibrațiilor produse de circulația autovehiculelor.

Accesul la obiectivele economice și turistice din zonă

Îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie rutieră pentru populaţia din zonă şi de tranzit va conduce la creşterea economică şi prin dezvoltarea turismului în zonă, printr-un acces facil la obiectivele turistice din zonele străbătute de acest drum: Focul viu de la Terca-Lopătari, Muntele de sare de la Lopătari, Piatra Albă ”Grunjul” de la Mânzălești, Platoul Meledic, Lacul Mocearu, mănăstiri şi peşteri. Aceste elemente de atracţie turistică cu caracter de raritate reprezintă un punct forte pentru dezvoltarea zonei şi a judeţului, implicit a regiunii.

 

Vestea buna a fost dată, luni, 16 august 2021, de președintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu care a explicat că acest proiect va fi primul acceptat spre finanțate de Agenția Regională SE, din exercițiul financiar 2021-2027. În total, este vorba despre 200 de milioane de lei, adică o sumă despre care Neagu spune că nu ar fi putut niciodată asigurată din bugetul Consiliului Județean.

„Am terminat un tronson de drum pe 203 K, Vintilă Vodă-Plaiul  Nucului. Vom plăti din surse proprii acea proiectare, iar după aceea vom depune la ADR și vom lua banii pe proiectare, fiind eligibil din fonduri europene. Vom fi primul județ din țara asta care vom lua primii bani europeni din exercițiul financiar 2021-2027.Am făcut demersurile necesare atât la Ministerul Fondurilor Europene, cât și către Guvernul României și implicit către Comisia Europeană. Sunt 10 mari proiecte pe agenție care vor fi finanțate prin fonduri europene printre care și tronsonul de drum 203 K”, a spus Petre Emanoil Neagu, președintele CJ Buzău.

Neagu a explicat faptul că suma este foarte mare și că, dacă nu s-ar fi putut obține această finanțare, s-ar fi căutat și alte surse tocmai pentru că din bugetul CJ nu s-ar fi putut asigura toți banii necesari acestor lucrări. De altfel, președintele CJ a spus că drumul respectiv are multe probleme și că acesta este și motivul pentru care reabilitarea costă atât de mult.

”Suma este destul de mare, aproximativ 200 de milioane de euro în total. Și avem probleme cu sarea, care erodează drumul. Marea alunecare de la Podul Muncii, știți că pe o lungime destul de mare a drumului curge Râul Slănic, deci este obligatorie amenajarea albiei, ziduri de sprijin și altele. Din proiectare a reieșit o sumă de aproximativ 200 de milioane de euro”, a spus Neagu.

Licitația va fi lansată în luna octombrie, iar lucrările se vot întinde pe o distanță de 34 de kilometri de drum.

”Undeva la începutul lunii octombrie noi vom lansa licitația pentru construcție, pentru că s-a terminat proiectarea. Probabil că din licitație suma va fi mai mică. Vorbim despre aproximativ 34 de km. Suma este destul e mare și nu o puteam avea aproape niciodată din fonduri proprii. Prioritatea noastră este de a atrage fondurile europene, indiferent cât de mari sunt fondurile noastre proprii, nu ne ajung niciodată pentru câte nevoi avem”, a spus președintele CJ.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Privacy Policy Settings