TOTI DRUMARII ROMANI SI-AU DAT INTALNIRE LA BUZAU

Vineri, la Buzău, s-a desfășurat cea de-a 42-a ediție a Ședinței șefilor de secții de Drumuri Naționale din cadrul CNAIR. Reuniunea a abordat patru teme principale, inclusiv stadiul dezvoltării infrastructurii rutiere din România, care include construcția de autostrăzi, drumuri expres și variante de ocolire. De asemenea, au fost discutate aspecte legate de întreținerea noilor obiective de infrastructură, stadiul proiectelor în pregătire pentru autostrăzi și drumuri expres, siguranța rutieră și activitatea de întreținere a drumurilor.
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a oferit detalii despre lucrările desfășurate pe Lotul 3 din Autostrada de Centură Sud A0 a Bucureștiului. El a menționat că, deși constructorul grec s-a mobilizat mai bine decât anterior, deschiderea lotului în acest an este puțin probabilă. „Nu am fost obişnuiţi ca acest constructor să îşi respecte programele de execuţie, este foarte puţin probabil să fie deschis anul acesta, deşi ne dorim cu toţii, mai ales că prin finalizarea Lotului 3 realizăm legătura dintre Autostrada A1, de la Piteşti la Bucureşti, cu Autostrada 2, de la Bucureşti la Constanţa. Un termen realist, dacă se mobilizează în continuare, ar fi primăvara anului viitor, deşi îmi doresc ca el să se ţină de angajamentele pe care şi le-a asumat faţă de mine şi faţă de ministru în a deschide anul acesta acest lot”, a declarat Pistol, subliniind importanța acestui lot pentru conectarea Autostrăzii A1, de la Pitești la București, cu Autostrada A2, de la București la Constanța.
Pe de altă parte, în ceea ce privește podul peste Dunăre de la Brăila, CNAIR a oferit actualizări cu privire la stadiul lucrărilor. Potrivit directorului, antreprenorul italian a implementat o nouă rețetă de mixturi bituminoase, iar testele efectuate până acum au fost pozitive. „În octombrie, acum, la început, cel mai probabil pe 8, vor începe să aştearnă primul strat de mixtură bituminoasă pe podul de la Brăila, urmând ca după finalizarea primei căi să treacă şi la a doua şi să avem podul în condiţii optime de circulaţie”, a adăugat Cristian Pistol.
Podul de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România și al treilea ca dimensiune din Europa, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023. Deși a fost un moment important pentru infrastructura românească, podul a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafața asfaltică. Aceste lucrări recente sunt așteptate să rezolve deficiențele și să asigure o circulație fluentă și în condiții de siguranță pe această arteră vitală.
O decizie interesanta se refera la faptul ca o data cu deschiderea circulației pe Autostrada Moldoveni, specialiștii din cadrul CNAIR au în plan un alt proiect important pentru județul Buzău. Este vorba despre implementarea sistemului 2+1 pe DN2, după modelul proiectului pilot implementat între Sinești și Movilița. Cristian Andrei, directorul Direcției Siguranța Circulației, a subliniat că ” traficul de pe DN2 va migra pe A7 și probabil accidentele de pe DN2 vor fi mult mai dezastruoase decât ceea ce avem acum, pentru că traficul va scădea și vitezele vor crește și atunci aceasta este abordarea din orice manual de siguranță rutieră”.