SA VINA BUREBISTA !
In urma cu o saptamana, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Buzău, întrunit în şedinţă extraordinară, a aprobat un proiect prin care solicită Ministerului Apărării construirea unui pod de pontoane destinat traficului greu peste râul Buzău, în comuna Mărăcineni, pe infrastructura deja existentă acolo, unde în anul 2005 a fost construit tot de către Armată un pod destinat traficului uşor. Podul metalic de la Mărăcineni va rămâne închis 130 de zile, timp în care se va lucra la structura metalică, dar şi la carosabil.
Podul de la Mărăcineni se află într-o avansată stare de degradare, iar autorităţile judeţene au semnalat problema încă din primăvara anului trecut, în timp ce reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – Secţia de Drumuri Naţionale Buzău au instituit restricţii de viteză de 10 kilometri la oră la traversarea podului. Valoarea totală a lucrărilor de reabilitare a podului de la Mărăcineni este de 5 milioane de lei.
Se stie ca podul metalic de la Mărăcineni a fost construit în 1932 de trupele germane. Întreţinut conform indicaţiilor constructorilor, obiectivul a fost menţinut în bună stare până în 2005, când a fost avariat de inundaţii. Atunci, obiectivul a fost încshis din luna mai până în octombrie.
RASPUNS
Ministerul Apărării Naţionale (MApN) condiţionează semnarea unui contract cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) amenajarea unui pod de pontoane care să preia din traficul de pe podul de la Mărăcineni care va intra într-un amplu proces de reabilitare. CNAIR ar trebui să plătească realizarea podului militar, surse din cadrul Companiei susţinând că este vorba despre circa 50 de miliarde de lei vechi.
Potrivit prefectului de Buzău, Carmen Ichim, Ministerul Apărării ar fi putut amenaja un pod de pontoane care să preia traficul după închiderea podului de la Mărăcineni dacă Buzăul ar fi fost sub stare de urgenţă.
Cum nu sunt întrunite condiţiile ce presupun starea de urgenţă, Ministerul Apărării poate reaaliza podul de pontoane numai în baza unui contract încheiat cu administratorul podului, respectiv Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Porivit unor surse din CNAIR, realizarea podului de pontoane în amonte de podul Mărăcineni ar costa circa 50 de miliarde de lei vechi.
Dacă CNAIR se va înţelege cu MApN şi va semna contractul pentru podul de pontoane, obiectivul va fi amenajat în circa 3 zile, după care se va da startul lucrărilor la podul de la Mărăcineni, peste râul Buzău.
SOLUTIE ?…
Mergand pe urme de mistret, unii au gasit „Drumul hotilor” drept solutie pentru ca traficul sa fie usurat pe drumul care leaga Capitala de Moldova. Interesanta solutie, mai ales ca suntem in ANUL CENTENARULUI si pe DN 2E 85 multi responsabili de prim rang vor trebui sa faca naveta pe traseul Bucuresti – Chisinau. Vor putea oare traversa raul Buzau pe „Drumul hotilor”?
In atari conditii, se impune o intrebare, minora poate, pentru cei de SUS: cat vor dura dura cele 130 de zile de cosmar?
Unii mai hatri, nici nu a fost formulata intrebarea si s-au hotarat sa raspunda: daca nu sunt adusi chinezii sa faca podul intr-o saptamana, atunci sa vina Burebista. Constructia se va face in sase ani si va dura cateva sute. Traian l-a facut in sase luni si ramas in picioare doar 13 ani…
Un text macedonean, amintind o legenda veche, povesteste despre 3 mesteri, constructori iscusiti, care la porunca regelui dac Burebista au ridicat un pod peste Danubius in 6 ani. La vremea aceea podul facea legatura intre regiunile pe care Burebista le stapanea la nord si la sud de Dunare. Strabon, de ale carui informatii la ora actuala nu se mai indoieste nimeni scria: “Burebista stapaneste tot teritoriul de pe ambele