PREFECTUL FACUT DE MINTI DE MOISE….

Se pare ca multi au uitat accidentul de circulatie, din seara de 30 ianuarie, produs intre Costesti si Spataru, în care şi-a pierdut viaţa o fetiţă de doi ani iar părinţii ei au fost răniţi. Autoturismul condus de o șoferiță de 26 de ani din Gherăseni, din direcția București către Buzău, la ieșire din localitatea Costești, a intrat în coliziune cu autoturismul condus din sens opus de un bucureștean de 44 de ani. Atunci s-a vorbit,  s-a discutat, iar s-a vorbit, iar s-a discutat si…s-a uitat. La vremea respectiva, au contat numai actiunile preconizate a fi puse in aplicare si promise sub semnatura prefectului Leonard Dimian.

 Redam continutul integral al Comunicatului de presa remis de Institutia Prefectului: 

COMUNICAT DE PRESĂ 12.02.2020

„Dând importanța cuvenită demersurilor locuitorilor din cartierul nou aflat la ieșirea din Spătaru spre Costești și luând în considerare numărul și gravitatea accidentelor rutiere înregistrate pe acest tronson din DN2 E85, prefectul județului Buzău a coordonat eforturile autorităților competente pentru identificarea și aplicarea unor măsuri urgente prin care să poată fi prevenită cu eficiență înregistrarea evenimentelor rutiere grave în apropierea cartierului. Vă aducem la cunoștință cele mai importante acțiuni întreprinse pe această linie.

  • Instituția Prefectului a găzduit, mediat și coordonat întâlnirile de lucru cu autoritățile implicate și reprezentanții locuitorilor din cartierul aflat în comuna Costești.
  • În urma concluziilor desprinse din ședințele de lucru de la Instituția Prefectului, marcajul continuu de la ieșirea din cartierul nou a fost întrerupt.
  • Au fost trimise către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere un memoriu tehnic și o solicitare de emitere a certificatului de urbansim privind limitarea vitezei maxime de deplasare între localitățile Costești și Spătaru (pe tronsonul de drum cuprins între km 97 + 730m și km 99 + 080m), de la 100 km/h la 70 km/h.
  • Reprezentanții Primăriei Costești au înțeles să prevadă în planul de achiziții publice sumele necesare construirii unor scuaruri de delimitare care să faciliteze accesul în/din cartier, precum și sumele necesare asfaltării căii de acces, numit drum de colectare.
  • Au fost comandate indicatoarele rutiere care să reglementeze circulația în zona de interes și care vor fi montate în scurt timp.
  • Problema punctelor de ieșire neautorizate din cartierul nou în DN2 E85 va fi rezolvată prin realizarea șanțurilor aferente drumului de colectare și drumului european, în acest sens limitându-se drastic posibilitățile prin care conducătorii auto să își pună viața în pericol atunci când doresc să pătrundă pe E85.

Pentru susținerea cu eficiență a tuturor acestor demersuri, Poliția Rutieră ia măsuri specifice pentru securitatea circulației în zona accesului în/din cartierul nou.”

 Suntem in data de 13 septembrie. Au trecut opt luni de la emiterea Comunicatului  prezentat mai sus si 250 de zile de la producerea accidentului care a starnit furia localnicilor. Probabil ca va intrebati daca s-a rezolvat ceva…

 In data de 14 februarie, dupa intrunirea CL Costesti (compus din 13 consilieri locali majoritatea fiind din „ciuma rosie” si „febra galbena”), localnicii se asteptau sa fie adoptate proiecte de hotarari legate de problematica ce a starnit furia nationala.  Cei drept s-au adoptat hotarari, una chiar legata de amenajarea DC 155 (HCL 12/14.02 privind aprobarea intocmirii expertizei tehnice, a documentatiei tehnice S.F. si D.A.L.I., inclusiv studii de teren, documentatii pentru eliberarea certificatului de urbanism si documentatii pentru realizarea obiectivului Modernizare DS 640, sat Spataru, comuna Costesti) si una de un drum satesc DS 640 (HCL13/14.02 privind aprobarea intocmirii expertizei tehnice, a documentatiei tehnice P.T, P.A.C., inclusiv studii de teren, documentatii pentru eliberarea certificatului de urbanism si documentatii pentru realizarea obiectivului Reabilitare DC 155, sat Spataru, comuna Costesti, obiectiv de interes local).

Asadar, dupa opt luni de la emiterea Comunicatului  prezentat mai sus si 250 de zile de la producerea accidentului, singurul aspect legat de zona dintre Spataru si Costesti este cel reprezentat de buruiana crescuta pe marginea DN 2 E85, buruiana care in unele locuri depaseste inaltimea unui om.  Parca este rezervatie naturala…Asa ceva nu mai intalnesti nicaieri in Romania.

 Daca primarul  se lauda ca „pe mine ma doare-n <<p…>>, ca oricum nu mai candidez”, interesant este ca parte dintre consilierii locali, printre care si viceprimarul, au tupeul sa candideze la inalta functie de primar al comunei Costesti.

Cat despre Prefectura…nu putem sa-i imputam nimic deoarece a fost ocupata cu COVID-ul. Regretabil este ca domnul prefect, „infofolit de vrajeala de edil”, n-a inteles la vremea respectiva ca la Costesti nu se va face nimic…

Se spune ca Triada galbenroșunegru definește personajul Morții în toate spațiile românești în care a fost figurat în iconografia religioasă, cele trei culori fiind

dispuse diferit pentru a acoperi pielea personajului, conturul, veșmântul, calul sau

ustensilele–coasa, desaga, pocalul, armele și celelalte instrumenteale tăierii etc

Ce urmeaza ? Adevarul despre urzeala (TRONULUI) pusa la cale pentru acapararea puterii de cei vechi si „jocul ielelor” fara de sfarsit.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Privacy Policy Settings