New Life for Old Patrimony

În cadrul proiectului Erasmus + ”SEED- Sustainability and citizenship: the Education Challenge for the future” a avut loc luni, 7 iunie, o activitate on line ” New Life for Old Patrimony”.
Proiectul este dezvoltat în cadrul unui parteneriat alcătuit din 5 școli: IES LUIS SEOANE/ Pontevedra/ Spania; EBI Francisco Ferreira Drummond/ Angra do Heroísmo/Portugalia; IX Liceum Ogólnokształcące Z Oddziałami Dwujęzycznymi W Rzeszowie/ Rzeszów/Polonia: 2nd Peiramatiko Gymnasio Athinon/ Athens/Grecia; Colegiul Economic Buzău/ România.
Ce urmărește proiectul nostru? Vrem ca elevii noștri să cunoască:
• Propriul lor habitat, resursele sale și amenințările care se apropie, astfel încât să poată dezvolta un comportament ecologic, o preocupare cu privire la biodiversitate, disputele de mediu și politicile locale.
• Propria lor cultură: identificarea practicilor productive durabile.
• Modele noi de afacere, prezentarea inițiativelor de afaceri locale, moduri de cooperare inovatoare, exemple de bune practici în utilizarea rațională a resurselor și / sau contribuția la beneficiile sociale.
Întâlnirea a avut ca scop identificarea modului în care patrimoniul local poate fi valorificat în continuare prin afaceri inovatoare.
La activitate au participat 16 elevi ( Vătășelu Daria, Arsenie Eliza, Călin Izabela, Tulin Georgiana, Stratone Rareș, Grigore Karina, Cîmpeanu Răzvan, Mihai Georgiana, Mihai Robert, Dincă Dimitrie, Valeri Mario, Bucătaru Elena, Badea Georgiana, Bîcîin Elena, Ciocan Ștefan, Ungureanu Dragoș) și 2 profesori ( Neagu Rodica, Poștovei Cătălina).
Elevii au realizat prezentări cu tema : ”New life for old patrimony.”
Am putut urmări diverse abordări ale temei, participanții putând observa că avem multe lucruri în comun dar că există și multe diferențe.
O altă temă luată în discuție a fost modul în care putem utilize surplusul de mâncare( să evitîm să aruncăm mâncarea). Elevii au realizat filmulețe video în care prezintă idei innovative, tradiționale de a utiliza alimentele rămase neconsumate.
A urmat o activitate pe echipe în care elevii au fost conectați on line și au exersat pronunțarea de cuvinte și fraze mai dificile în limba partenerilor.
Pe platforma ETwinning au avut loc activități dedicate mediului.
Elevii au realizat afișe dedicate Zilei Mondiale a Mediului ( ce se sărbătorește începând din 1972).
Pentru 8 iunie, Ziua Mondială a Oceanului Planetar, elevii au pregătit un chestionar cu întrebări legate de această temă.
Activitățile derulate au urmărit realizarea obiectivelor proiectului:
• Identificarea de către elevi de practici locale tradiționale de producție caracterizate prin durabilitatea lor.
• Luarea în considerare a posibilităților economice eficiente și să oferirea elevilor noștri de resurse care să le permită să înfrunte viitorul cu speranță.
• Încurajarea cooperării la toate nivelurile, deoarece ne permite să învățăm unul de la celălalt, inclusiv inițiative durabile legate de producția de succes, reciclarea, metodele de transport desfășurate în țările participante.
• Determinarea elevilor să înțeleagă ce este o viață și un mediu natural și social de calitate.
• Dezvoltarea celor 4 competențe( cei 4 C): conștientizare, creativitate, comunicare, colaborare) pentru secolul 21.
• Consolidarea abilităților de comunicare și cunoașterea și utilizarea limbilor europene pentru a păstra acest patrimoniu intangibil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Privacy Policy Settings