Cine este Laurențiu Țepeluș ?
Profesor de ştiinţe socio – umaniste, director adjunct al Colegiului Naţional „B.P.Hasdeu”, consilier local, Laurențiu Țepeluș este un nume sonor în Buzău. La alegerile din 11 decembrie 2016, reputatul dascăl candidează din partea PSD pentru un o funcție de senator în Parlamentul României.
Cine este și încotro se îndreaptă Laurențiu Țepeluș aflăm în interviul următor:
Sunt căsătorit, soţia mea fiind profesor la Şcoala Generală nr. 11 Buzău. Împreună avem o fiică, avocat în Bucureşti.
Ca formare profesională, sunt absolvent al Facultăţii de Istorie şi Filozofie, secţia filozofie-istorie a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, am obţinut titlul de Doctor în filozofie specializarea Epistemologie şi teoria ştiinţei, acordat de aceeaşi prestigioasă instituţie de învăţământ, în anul 1998. Am urmat, de asemenea, cursurile unui master în managementul public organizat de către Academia de Studii Economice din Bucureşti.
În ceea ce priveşte experienţa managerială, pe lângă funcţia de director adjunct al Colegiului Naţional „B.P.Hasdeu” Buzău, pe care o deţin din anul 2007, am deţinut funcţia de inspector şcolar pentru disciplinele socio-umaniste şi pentru învăţământul special şi special integrat, am îndeplinit funcţia de expert pentru formarea profesorilor de ştiinţe socio-umaniste, sunt membru al corpului naţional de experţi în management educaţional etc.
Reporter: Ce v-a motivat să candidați la alegerile parlamentare de anul acesta ?
La propunerea de înnoire a reprezentanţilor partidului, am acceptat să-mi depun candidatura pentru a obţine nominalizarea pentru unul dintre locurile pe liste pentru parlamentare. Consider că am şi experienţa profesională şi vârsta potrivite pentru a mă implica în luarea deciziilor la nivel naţional în ceea ce priveşte organizarea legislativă a societăţii româneşti. Dețin acele competenţe de colaborare, comunicare empatetice, absolut necesare pentru a face cunoscută la nivel decizional vocea celor pe care sper să îi reprezint în Senatul României.
Reporter: Ca specialist în educație, care este viziunea dumneavoastră pe termen mediu și lung despre sistemul de învățământ românesc?
Învățământul românesc este ancorat într-o istorie de peste 430 de ani, cu o evoluție care a permis formarea capitalului uman pentru toate domeniile de activitate absolut necesare pentru progresul societăţii româneşti în timp, dar care, astăzi, în urma schimbărilor profunde din societate, este în căutarea unui echilibru între tradiție și provorcările societății moderne. Structura sistemului de învățământ este una ecilibrată: avem școli vocaționale, licee teoretice, licee tehnologice, școli profesionale, școli postliceale, universităţi, mai avem dascăli cu vocație, baza materială este suficientă pentru formare, însă rata abandonului școlar este mare, numărul elevilor care nu promovează învățământul obligatoriu, de asemenea, promovabilitatea la examenul de bacalaureat este insuficientă, numărul absolvenților de licee tehnologice și profesionale încadrați în muncă insuficient, absolvenţii cu studii superioare nu profesează în domeniile pentru care s-au format.
Din păcate tradiția nu ne ajută cu nimic din aceste puncte de vedere. Este necesară adaptarea permanentă a școlii la nevoile comunităților locale, la nevoile de dezvoltare individuală și la posibilitățile elevilor, este nevoie să formezi permanent cadrele didactice astfel încât să răspundă solicitărilor unor programe în continuă schimbare, să răspundă provocărilor mediului non-educațional în care trăiesc elevii și care de cele mai multe ori este în contradicție cu valorile pe care școala le promovează.
Educația nu trebuie înțeleasă ca ceva exterior. Dacă tinerii, indiferent de condiția și statutul social nu vor înțelege că educația este o cale verificată de reușită în plan personal, de avansare în ierarhia socială, toate celelalte măsuri își fac efectul atâta timp cât sunt bani pentru implementarea lor. Dacă un tânăr vine la școală pentru a obține laptele și cornul și mai nou mărul, dacă vine pentru bursa profesională, pentru că primește un ajutor social sau alocația, atunci nu putem vorbi decât de facilitarea accesului său la educație și nu de participarea sa la propria educație.
Dacă un cadru didactic intră în sistem doar pentru că nu a reuşit în altă parte, de asemenea, sistemul este condamnat.
Ori, pentru ca aceste resorturi să fie declanşate, este necesar ca acele valori pe care le-am amintit să fie cu adevărat respectate şi promovate la nivelul tuturor instituţiilor sociale.
Reporter. Care sunt atuurile echipei PSD Buzău față de ceilalți candidați la alegerile parlamentare de anul acesta?
Echipă formată numai din buzoieni. Formată din oameni tineri. Oameni care au dovedit expertiză în domeniile specifice de activitate. Oameni care au reuşit să capete autoritate în domeniul de activitate prin ceea ce au făcut. Oameni capabili să managerieze situaţii complexe şi să-şi impună un punct de vedere avizat. Dorinţa tuturor de a schimba mentalităţile şi viaţa concetăţenilor în mai bine.