LUCRU BUN LA SAPTE ANI !

E GATA PROIECTUL PODULUI DE LA VADU PASII

– are doua variante, iar costurile sunt de patru ori mai mici decat la podul „Basescu” POD V PASII

Închis în 2005 după inundaţii, podul de la Vadu-Paşii ar putea intra în reabilitare. De sapte ani, pe pod s-a tot facut campanie electorala, au fost ministri, lideri de partid, fel de fel de candidati, insa podul a ramas practicabil doar cu piciorul si cu bicicleta. Podul, proiectat de Anghel Saligny la sfarsitul secolului XIX, se inscrie si in randul monumentelor istorice.

Saptamana trecuta, a fost finalizat proiectul de reabiltare a podului de la Vadu Pasii. Proiectul este realizat in doua variante, ambele cu realizare in doi ani si cu costuri care se cifreaza la noua milioane de euro, de patru ori si jumatate mai putin decat podul de la Maracineni ale carui lucrari au ajuns la 40 milioane de euro.

 In prima varianta se demonteaza cadrele, care cantaresc circa 300 de tone, cadre care ar urma sa fie montate la doua poduri ce vor traversa raul Slanic, unul in zona Beceni, iar al doilea in zona Manzalesti.

A doua varianta va fi pusa in aplicare in cazul in care prima nu este agreata de oamenii de la monumente istorice. In a varianta a doua, actualul pod ramane asa cum este ( se va proteja doar cu grund si vopsea) si va fi prins in interiorul podului nou. In schimb, nu vor mai fi construite podurile de la Beceni si Manzalesti.

Proiectul de reabilitare a podului de la Vadu Pasii a fost realizat de dr.ing. Viorel Constantinescu la solicitarea Consiliului Judetean Buzau si in urma un intalniri repetate cu senatorul de Buzau Eugen Teodorovici. Urmeaza ca podul sa intre in administrarea Consiliului Judetean Buzau, probabil dupa prima sedinta de consiliu judetean.

In lipsa punerii in siguranta a podului, cursele de transport in comun din cele trei comune buzoiene (Vadu Pasii, Robeasca si Sageata) catre municipiul resedinta de judet se efectueaza in prezent pe DN 2 E 85, care trece prin comuna vecina Maracineni. De asemenea, multi dintre navetistii care muncesc in zona industriala folosesc trecerea amenajata din tuburi de peste raul Buzau, prin zona Lafarge-Avicola, insa aceasta amenajare provizorie este pusa in pericol de fiecare data cand sunt precipitatii insemnate.

Privacy Policy Settings