E-URI PE PAINE
Rezultatele studiului au arătat că, din cele 46 de tipuri de pate analizate, 6,52% nu au niciun E, 19,56% au două E-uri, 13,04 % conțin șase E-uri, iar 8,69 % conțin nouă E-uri.
Doar în pateul provenit de la doi dintre producătorii analizați nu a fost specificat niciun aditiv alimentar, în timp ce în alte trei produse ale altor producători/distribuitori s-a găsit numai conservant (E250), respectiv, nitrit de sodiu.
Cercetarea a mai arătat că 30,43% dintre produsele tip pate studiate nu au specificate informații cu privire la valorile energetice. Potrivit specificațiilor etichetelor, cele mai mari valori energetice sunt de 321 kcal/100 g, iar cea mai mică valoare este de 125 kcal/100 g.
Mostrele analizate au fost achiziționate în mod aleatoriu și anonim de reprezentații ANPCPPS România din supermarketurile de pe teritoriul țării, în perioada iulie — august 2013.
Producătorii/distribuitorii analizați sunt următorii: Scandia Food, Tulip Food Company (distribuitor: Marathon Distribution Group), Mega Image, Orkla Foods, Hame, Glina, Prefera Foods, Carrefour, Producție Ardealul, Billa, Auchan, Lidl Discount, Hypermarche, real,-Hypermarket, Vascar.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de ANPCPPS România — InfoCons, în cadrul consorțiului International Consumer Research&Testing (ICRT) pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea consumatorului să fie făcută în cunoștință de cauză.