February 16, 2025

550 DE PAGINI DEDICATE PLANULUI DE AMENAJARE A TERITORIULUI

0
Screenshot_1

Consiliul Județean Buzău, în calitate de titular al PLANULUI DE AMENAJARE A TERITORIULUI JUDEȚEAN BUZĂU, amplasat pe întregul teritoriu al județului Buzău, anunță publicul interesat asupra depunerii primei versiuni a planului la APM Buzău în vederea obținerii avizului de mediu. Informațiile privind varianta de plan înaintată pot fi consultate la sediul APM Buzău din str. Sf. Sava de la Buzău, nr. 3 și la sediul titularului din municipiul Buzău, bd. Nicolae Bălcescu, nr.48, județul Buzău, în zilele lucrătoare, de luni până vineri, între orele 8:00-14:00.

Observațiile publicului se primesc zilnic în scris, la sediul APM Buzău în termen de 15 zile calendaristice de la data apariției ultimului anunț.

Planul de Amenajare a Teritoriului Județean Buzău are, în conformitate cu articolul 42 din cadrul
Legii 350/2001, un caracter director reprezentând transpunerea spațială a Strategiei de Dezvoltare
Durabilă a județului în orizontul de timp 2009-2021 (versiunea 2016) și este elaborat în coordonare
cu planurile ierarhic superioare – PATN, SDTR 2030 și programele guvernamentale sectoriale, fiind în
același timp obligatoriu pentru planurile urbanistice generale și zonale ale UAT-urilor componente.
În contextul legal actual și în corelare cu atribuțiile ce-i revin conform art. 21 și 22 din Legea
nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, Consiliul Județean Buzău a solicitat, în
sensul coordonării activității în acest domeniu la nivel județean, actualizarea documentației PATJ
Buzău.
În conformitate cu Caietul de Sarcini, principalele cerințe ale temei includ:
• stabilirea disfuncționalităților teritoriale din cadrul județului – diagnoza stării actuale de
dezvoltare socio-economică;
• definirea relațiilor spațiale dintre municipiul Buzău și teritoriul său periurban, dintre
municipiul Râmnicu Sărat și teritoriul său periurban, respectiv zona de influență, în vederea
realizării unor parteneriate care au ca scop o mai bună gestionare a dezvoltării teritoriului
• propuneri de strategii și scenarii de dezvoltare de ansamblu, precum și principalele direcții
cu obiective pe termen lung, mediu și scurt, determinate pe bază de prognoze în vederea
rezolvării disfuncționalităților teritoriale;
• integrarea informațiilor într-un sistem informatic GIS, conform cerinței Ordinului 233/2016
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 350/2001 privind amenajarea
teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism, art.8
alin (2).
COORDONAREA CU DOCUMENTELE DE PLANIFICARE
Elaborarea PATJ se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 privind amenajarea
teritoriului și urbanismul, luând totodată în considerare aspecte definitorii pentru amenajarea
teritoriului susținute de următoarele documente europene:
United Nations Sustainable Development Goals (SDG) – „România, în calitate de stat
membru al Organizației Națiunilor Unite (ONU) și Uniunii Europene (UE), și-a exprimat
adeziunea la cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale Agendei 2030, adoptată prin
Rezoluția Adunării Generale a ONU A/RES/70/1, în cadrul Summit-ului ONU pentru
Dezvoltare Durabilă din septembrie 2015. Concluziile Consiliului UE, adoptate în data de 20
iunie 2017, „Un viitor durabil al Europei: răspunsul UE la Agenda 2030 pentru Dezvoltare
Durabilă” reprezintă documentul politic asumat de statele membre ale UE privind
implementarea Agendei 2030 pentru Dezvoltare Durabilă” (cf.
http://dezvoltaredurabila.gov.ro). Corelarea cu SDG se va face la nivelul indicatorilor
monitorizați dar și în ceea ce privește obiectivele PATJ Buzău astfel încât să fie asigurată
racordarea la obiectivele și prioritățile de interes global.
Strategia Europa 2020, pentru coordonarea PATJ cu țintele de dezvoltare ale Uniunii
Europene, prin integrarea spațială a elementelor ce susțin (1). Dezvoltarea unei economii
bazate pe cunoaștere și inovare (creștere inteligentă); (2). Promovarea unei economii bazate
pe utilizarea mai eficientă a resurselor, mai ecologică și mai competitivă (creștere durabilă) și
Actualizarea Planului de Amenajare a Teritoriului Județean Buzău
Partea I. Analiza situației existente/ Capitolul 1 – Structura teritoriului
12
(3) Promovarea unei economii cu grad înalt de ocupare a forței de muncă, ce asigură
coeziunea socială și teritorială (creștere incluzivă);
Agenda Teritorială 2030 și Carta Verde a Coeziunii Teritoriale, pentru coordonarea
direcțiilor privind: (a). Dezvoltarea teritorială policentrică și echilibrată ca precondiție a
asigurării coeziunii și competitivității teritoriale; (b). Încurajarea dezvoltării integrate în zone
urbane, rurale și cu specific, în scopul facilitării sinergiei și a unei mai bune exploatări a
valorilor locale; (c). Dezvoltarea unor economii locale puternice pentru asigurarea participării
regiunilor în competiția globală; (d). Îmbunătățirea conectivității teritoriale în folosul
persoanelor, comunităților și firmelor; (e). Management și conectare a valorilor ecologice, a
peisajului și a celor culturale pentru susținerea dezvoltării durabile;
Carta europeană a amenajării teritoriului – document al Consiliului Europei, adoptat la cea
de a 6-a Conferință Europeană a Miniștrilor Responsabili cu Amenajarea Teritoriului
(CEMAT), care a avut loc la Torremolinos, Spania (mai 1983);
Schema de Dezvoltare a Spațiului Comunitar (SDEC) – Dezvoltarea spațială echilibrată și
durabilă a teritoriului Uniunii Europene – document al Uniunii Europene, adoptat la Consiliul
Informal al Miniștrilor Responsabili cu Amenajarea Teritoriului din țările Uniunii Europene –
Potsdam, Germania (mai 1999);
Principii directoare pentru o dezvoltare teritorială durabilă a continentului european –
document al Consiliului Europei, adoptat la Conferința Europeană a Miniștrilor Responsabili
cu Amenajarea Teritoriului (CEMAT) – Hanovra, Germania (septembrie 2000).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Privacy Policy Settings