Ce a scapat comisiei de securitate ?
Pe intreg parcursul anului scolar, in perimetrul Scolii 11, cea mai mare scoala din judet si una dintre cele mai mari din tara, se desfasoara un spectacol unic. Copiii sunt debarcati din masini, primesc un pupic asezonat cu ultimile indicatii de comportament in ceea ce priveste atentia la ore, dar si vestimentatia. Am deosebita placere sa privesc zilnic acest spectacol incantator. Motiv pentru care apreciez intentiile edililor pentru asigurarea, in zona Scolii 11, unui trafic rutier si pietonal in deplina siguranta.
In ultima zi a lunii octombrie, a avut loc sedinta Comisiei de securitate rutieră a municipiului Buzău unde s-a discutat despre intentia de a modifica semnalizarea rutieră existentă în cartierul Micro III, în scopul fluidizării circulaţiei autovehiculelor şi al eliminării blocajelor din trafic în zona unităţilor de învăţământ. Chiar daca de la respectiva sedinta a lipsit societatea civila, intentia de modernizare poate fi apreciata ca una pozitiva. Inainte de a prezenta cateva aspecte complementare care trebuie sa fie aplicate pentru circulatia din zona, este normal sa revin cu concluziile rezultate in urma sedintei de luni, 31 octombrie:
– instituire sens unic de circulaţie pe strada Pietroasele, pe sensul de merdinspreblocul A1( punctul termic nr.16) către strada Chiristigii;
– instituire sens unic – alee dinspre strada Pietroasele către strada Frăsinet, pe sensul de mers de la bloc C15 (sediu Radio Campus) către blocul C17;
– se menţine circulaţia în ambele sensuri pe aleea dinspre strada Pietroasele către strada Frăsinet, de la blocul D1 către blocul U1;
– strada Pietroasele – desfiinţare parcare tronson bloc C15 – bloc C19 şi delimitarea unui segment pentru îmbarcarea/debarcarea elevilor, de tip”STOP&GO”, pe una dintre cele 2 benzi ale sensului de mers pe tronsonul menţionat.
Aspecte care au scapat comisiei
A.STRADA FRASINET. In conditiile instituirii sensurilor unice, accesul catre strada Pietroasele se poate face numai dinspre strada Frasinet.
Pentru fluidizarea traficului si pentru siguranta, trebuiesc desfiintate cele doua treceri de pietoni (una in curba si cealalta la o intersectie care sugruma circulatia, iar pietonii sunt intr-un pericol permanent) si amenajarea unei singure treceri pentru pietoni in zona care accede dinspre blocul A5 spre aleea care conduce spre intrarile de la toate magazinele care se alatura hipermarketului Kaufland. De retinut ca locurile pentru cele doua treceri de pietoni care sunt amenajate in prezent n-au nicio legatura cu logica rutiera, cid oar cu cea relationala si de interese oscure care n-au legatura cu prostimea din cartie.
B.STRADA PIETROASELE. Sensul unic trebuie aplicat din capatul strazii, respectiv de la intrarea dinspre blocul E3. Sensul unic trebuie insotit si de o limitare de viteza, dar si de amenajarea unei treceri de pietoni in zona locului de joaca dintre blocurile G1 si G2.
- Pentru ca in zona Gradinitei Boboceii din Micro III circulatia sa nu se obtureze, se poate amenaja un sens unic de mers din strada Pietroasele prin perimetrul din dreapta gradinitei, zona lipsita de sarcini. Aici parintii au loc suficient de parcare, iar iesirea se poate face tot in strada Pietrosele pe aleea sugrumata in prezent de circulatia pe ambele sensuri.
C.Largirea trotuarului din zona blocului de garsoniere G3. In acest moment trotuarul este extrem de ingust, iar copiii sunt obligati sa patrunda pe partea carosabila. In conditiile instituirii sensului unic, pericolul de producere a unor evenimete de circulatie este mult mai crescut.
D.Studierea atenta a spatiilor dintre blocurile din zona si extinderea parcarilor. Parcarile pot deveni locuri de debarcare pentru elevii de la Scoala !!. O astfel de parcare extinsa poate fi cea din spatele blocului D3, unde exista suficient spatiu neexploatat.
E.Interzicerea parcarii si stationarii pe aleea dinspre strada Pietroasele către strada Frăsinet, pe sensul de mers de la bloc C15 (sediu Radio Campus) către blocul C17.
F.Studierea atenta a cartierului Micro III care, prin ochii unor persoane avizate, poate deveni primul din municipiu unde se poate rezolva complet problema locurilor de parcare. Pe de alta parte, cartierul, cel mai expus vizitatorilor externi, poate devini cel mai aerisit din municipiu. Este simplu de realizat, numai ca vom fi nevoiti sa lasam la o parte orgoliile, jocurile de culise si interesele personale. Buzaul nu este al baietilor destepti de cartier ci este al buzoienilor, iar partea de nord reprizinta un segment important din cartea de vizita a municipiuluiA