Predica de Florii

                  Pe toata durata misiunii Mantuitorului pe pamant, nu s-a bucurat de o asa de mare slava precumfloriile a fost cea de astazi in Ierusalim. A invatat, a vindecat si a hranit multimile, dar Sarbatoarea Floriilor sau a Stalparilor l-a intampinat ca pe una adevarat Imparat a toate. Fiecare Evanghelie care se citeste duminica la biserica ne duce pe drumul misiunii Lui pe pamant si face ca sa simtim durerea, bucuria, pacea, invatatura si suferintele acelei povestiri.

                        Piscul uman al Mantuitorului este invierea lui Lazar din morti (il numeste uman, pentru ca inviere de a treia zi este criteriu dumnezeiesc, infaptuit prin firea dumnezeiasca a Lui). Iisus a mai inviat si pe altii, dar cea face sa fie deosebit in aceasta postura este durata neinsufletirii trupului lui Lazar si anume patru zile.

Cu sase zile inainte de Pastele iudeu, Iisus a lucat cina in Betania la masa unde slujea Maria si Marta si: “ mulţime mare de iudei au aflat că este acolo şi au venit nu numai pentru Iisus, ci să vadă şi pe Lazăr pe care-l înviase din morţi” (Ioan 12, 9). La aceasta cina Iuda Iscarioteanul critica gestul Martei de a-L unge pe Iisus cu mir de nart in schimbul ajutorarii altora cu banii cheltuiti pe el. Iuda, nu din spirit civic sau filantropic a spus acestea ci din prisma faptului ca el fura din banii lor, el fiind casierul dintre apostoli.

Lumea vorbeste si atunci ca si acum, informatia circula si se afla ca Iisus Hristos va veni la Ierusalim. Invatatii si arhiereii planuiau sa Il prinda si sa-L omoare caci “mulţi dintre iudei mergeau şi credeau în Iisus (Ioan 12, 11) din pricina invierii lui Lazar. “A doua zi, mulţime multă, care venise la sărbătoare, auzind că Iisus vine în Ierusalim, Au luat ramuri de finic şi au ieşit întru întâmpinarea Lui şi strigau: Osana! Binecuvântat este Cel ce vine întru numele Domnului, Împăratul lui Israel!” (Ioan 12, 12-13). Iisus nu respinge uralele si osanalele poporului, caci aceasta era realitatea, lumea chiar il considera Imparat, Mesia si cel care ii va izbavi de dominatia romana. Doar ca Domnul se referea la templul trupuluisi al suifletului pe care il va restabili in incununata zi a Invierii.

Sfanta Scriptura nu a fost valabila doar contemporana cu Mantuitorul si doar in primele veacuri si este actuala si va ramane asa pana la sfarsitul veacului, pentru ca asa cum lumea se bucura va vederea Imparatului Hristos intrand in Ierusalim., centru politic si religios iudeu, in asa fel si noi mergem sa luam cu aceeasi bucurie ramurile verzi  care ne amintesc si ni-L aduc aprope pe Iisus Omul si Iisus Domnul.

Mihail Neicu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Privacy Policy Settings