MISIUNE IMPOSIBILA PENTRU COMUNITARI

Este cunoscut faptul ca municipiul a devenit neancapator pentru masinile buzoienilor si pentru cele aflate in DSC00435 (1)tranzit. Dar, pentru ca intotdeuna trebuie sa existe acest dar, cu cat parcarile sunt mai pline cu atat nesimtirea este si mai mare. Capatanosii chei, cu buzunarele doldora de bani si masini de valoarea a doua-trei apartamente, vor sa faca legea si in parcari, nu numai pe sosea. Ei parcheaza unde vor, cum vor, sfideaza pe cine vor, regula bunului simt fiind de mult depasita. Poate ca acum, odata cu adoptarea noii hotarari de consiliu local, baietii sa vina cu picioarele pe pamant. Cel putin asa sper!

Un proiect de Regulament privind aplicarea măsurilor tehnico-administrative de indisponibilizare prin blocarea roţilor şi de ridicare a vehiculelor staţionate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Buzău a fost postat spre dezbatere ­publică şi amendare pe site-ul Primăriei Buzău. Potrivit documentului, de blocarea şi ridicarea vehiculelor se va ocupa o societate specializată, tot prin intermediul acesteia realizându-se şi activitatea de transport, depo­zitare şi eliberare a vehiculelor oprite, staţionate sau parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Buzău. Măsura de imobilizare a vehiculelor prin blocarea roţilor se va aplica de regulă în locurile în care prin acţiunea autospecialei de ridicat se restricţionează drastic sau se blochează traficul la ore de vârf, este necesar să se efectueze manevre peste vehiculele parcate regulamentar ori sunt obstacole care împiedică manevrele de ridicare, există spaţii înguste în care autospeciala de ridicat nu poate accede, autospeciala de ridicat nu face faţă solicitărilor sau sunt mai multe vehicule staţionate neregulamentar, vehiculul sau remorca staţionată neregulamentar are masa maximă superioară sarcinii braţului de ridicare a autospecialei de ridicat aflată în dotarea societăţii specializate, parcările cu abonament sunt ocupate abuziv, vehiculele sunt ­staţio­nate pe spaţii verzi, intersecţii, curbe, treceri de pietoni, staţii de transport în comun, staţii taxi, zone pietonale ori în alte situaţii excepţionale.

Operaţiunea de blocare constă în fixarea unui dispozitiv mecanic de imobilizare la una sau mai multe roţi ale vehiculelor sau remorcilor oprite, staţionate sau parcate neregulamentar. Fixarea dispozitivului de blocare se face în momentul în care s-a început completarea notei de constatare sau a procesului-verbal de imobilizare/blocare a vehiculului oprit, staţionat sau parcat neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Buzău. În situaţia în care, în termen până la 3 ore de la blocarea unui vehicul nu se face dovada plăţii tarifului de deblocare, societatea specializată poate proceda la ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului în locul special amenajat.

În cazul nerevendicării vehiculelor ridicate şi depozitate în locul special amenajat în termen de 30 zile de la data ridicării, se vor lua măsurile legale privind valorificarea lor, se arată în proiectul de Regulament.

Pentru operaţiunea de deblocare a roţilor, ridicarea, transportul, depozitarea, paza şi eliberarea vehiculelor, utilizatorii sau proprietarii maşinilor prinşi în off-side vor fi obligaţi să achite o taxă de  100 RON (inclusiv TVA), pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone, de 250 RON (inclusiv TVA), pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi de 25 RON (inclusiv TVA), pentru fiecare 12 ore de întârziere.

Pentru ridicarea, transportul, depozitarea, paza şi elibe­rare vehiculelor se vor percepe următoarele taxe: 300 lei, (inclusiv TVA), pentru ridicarea şi transportul vehiculului; 150 lei/zi (inclusiv TVA), pentru activitatea de depozitare şi custodie sub pază; 250 lei (inclusiv TVA), în cazul în care contravenientul doreşte achitarea taxei pe loc.În cazul în care, alături de sancţiunea principală a amenzii contraveneţionale se aplică mai multe măsuri tehnico-administrative (blocare, ridicare, transport, depozitare etc.), tarifele se vor percepe distinct, pentru fiecare măsură în parte. Din sumele încasate, o cotă de 75% revine agentului economic autorizat pentru efectuarea activităţii, iar 25% se constituie venit la bugetul local.

Regulamentul în cauză a fost supus dezbaterii publice şi va fi inclus pe ordinea de zi a şedinţei ordinare din această lună a Consiliului Local Municipal, din data de 24 aprilie. În aceeaşi şedinţă, consilierilor locali buzoieni li se va cere acordul pentru modificarea taxei speciale pentru parcarea autovehiculelor în parcările ­publice, de la 1,9 lei, cât este în prezent, la 2 lei.

Luna trecută, consilierii locali, au stabilit amenzi de până la 1.000 de lei pe zi pentru expunerea spre vânzare, pe domeniul public, a autovehiculelor.

Sper ca odata adoptata hotararea, sa fie si aplicata la fel pentru toata lumea. Rolul principal revine politiei locale, care poate face un pic de ordine in oras. Dar daca actioneaza precum Pristanda si-i iarta pe cei mai pacatosi, atunci deranjul buzoienilor va fi mare. Si inca ceva; unii buzoieni si-au “cumparat” locuri de parcare, si-au pus bariere, si-au scris numarul masinii pe asfalt, de parca ar fi proprietarii raiului. Si acestea trebuie sa dispara…

Titi Petre

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Privacy Policy Settings