DUPA 44 DE ANI…
DN 204C – Vintila Voda – Bisoca – mai exista ?
<<DA! A existat Drumul Judetean 204 C care lega cea mai nordica comuna – Bisoca – de Comuna Sarulesti si apoi de resedinta de Judet – municipiul Buzau. Construita foarte repede in perioada 1972 – 1976 chiar daca traseul prezenta si portiuni destul de grele de strapuns, imbunatatita chiar prin asfaltare partiala pana in 1989 , aflata in programele de atunci ale Judetului de a fi asfaltata in totalitate, a ajuns ca astazi sa ne intrebam daca mai exista acest Drum Judetean.
La intersectia de la podul Vintila Voda , exista indicatoare pentru a ajunge la Sarulesti si apoi la Bisoca dar consideram ca lipseste cel mai util indicator: ” DE AICI CIRCULATI PE PROPRIA RASPUNDERE ” iar la indicatorul care te introduce pe teritoriul Comunei Bisoca in loc de urare de “Bine ati venit si drum bun” ar trebui instalat un indicator ” DE AICI… FARA DRUM “.>>
Asa incepea, in urma cu cinci ani, petitia pentru strangerea de semnaturi initiata de Costica Horhocica – profesor pensionar si consilier local
De azi…cu drum
Si de atunci, pana astazi, marti, 16 iunie, nu s-a mai intamplat nimic.
Semnalul a fost dat de Petre Emanoil Neagu, presedintele Consiliului Judetean Buzau: „Gata, au început lucrările. Astăzi s-a procedat și la predarea amplasamentului către constructor. Din acest moment sper că sunt și ultimii pesimiști convinși că drumul se va face. Totodată îmi cer scuze față de ceteățenii din zonă că au trebuit să aștepte atâția ani. Totodată, atrag atenția că lucrarea e una complexă, într-o zonă cu probleme, finalizarea va dura, nu se bate din palme și gata”, a anunțat șeful CJ Buzău.
In total este vorba despre 24,5 kilometri de drum (V. Vodă – Sărulești – Bisoca – Poiana Mărului – Jud. Vrancea) într-o zonă deluroasă, plină de pante, rampe și curbe, iar uneori pe un sol predispus alunecărilor de teren.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 74 milioane de lei, bani alocați de Guvernul României, dar presedintele Neagu și specialiștii din Consiliul Judetean vor încerca să transfere proiectul pe fonduri europene.
Lucrarea va fi executată de o asociere de patru firme din care cea mai „cunoscuta” esteWFA Impex din Turnu Magurele, alaturi de alte doua din Bucuresti si una din Italia.